Ben ik correct? – Ghunnar Kaiser
Ben ik correct?
We leven in een land waar de minister van Volksgezondheid zegt dat je niet te veel moet testen, zodat je niet zoveel fout-positieve resultaten krijgt … en zes maanden later werd het aantal testen vermenigvuldigd met een factor twee, er zijn snelle tests gelanceerd en Moeten studenten zichzelf dagelijks testen?
We leven in een land waar de minister van Volksgezondheid zegt dat het een vergissing was om de winkel te sluiten en dat het niet meer zal gebeuren … en een paar maanden later gaat de winkel weer dicht?
We leven in een land waar de minister van Volksgezondheid zegt dat het virus niet stopt bij gesloten grenzen … en een jaar later zijn bijna alle grenzen gesloten?
auteur: Ghunnar Kaiser (de Duitse schrijver / filosoof)
datum: 28 maart 2021
website: https://gunnarkaiser.substack.com/p/sehe-ich-das-richtig
We leven in een land waar de staatsviroloog zegt dat je de pandemie niet met maskers kunt stoppen … en zes maanden later dragen zelfs de kinderen op basisscholen maskers?
We leven in een land waar de staatsviroloog zegt dat je als normale burger niet constant rond moet lopen met de angst voor infectie … en een paar jaar later moet iedereen altijd doen alsof ze besmet zijn?
We leven in een land waar de president van de federale gezondheidsautoriteit in januari zei: “HOE MEER WE VACCINEREN, HOE MEER VARIANTEN ZULLEN VERSCHIJNEN …” en na maanden van massale vaccinatie ontstaan er varianten waarmee je de volgende Rechtvaardigt lockdown?
We leven in een land waar een van de premiers oproept om politici te vaccineren met AstraZeneca vanwege hun rolmodelfunctie … en op dezelfde dag worden de vaccinaties met AstraZeneca uit voorzorg opgeschort?
We leven in een land waar de bondskanselier in oktober zei dat we vier moeilijke maanden zullen doormaken … en in maart zei ze hetzelfde over de maanden tot juni?
We leven in een land waar de bondskanselier in november zei dat we nu maar een paar weken hard hoeven te werken … en in het voorjaar is er nog lockdown en is er sprake van een permanente lockdown tot de herfst?
Oh en nog een ding …
Ben ik correct?
Het feit dat we geen oversterfte hebben, is te wijten aan de lockdown, maar dat z. B Bavaria heeft ondanks de lockdown zo’n hoog aantal zaken?
Als u bijwerkingen heeft van de vaccinatie, is dit een teken dat het werkt.
Als u geen bijwerkingen heeft, is dat dan een teken van hoe draaglijk het is?
En: we hadden deze winter minder ernstige luchtwegaandoeningen omdat mensen thuis blijven en buiten maskers dragen. In dezelfde periode zijn het aantal coronagevallen en de incidentiecijfers gestegen doordat mensen zich niet aan de maatregelen hielden?
Oh, en … heb ik gelijk? We hebben een pandemie met een ernstig acuut ademhalingssyndroom, maar het federale bureau voor de statistiek spreekt afgelopen winter van een laag aantal ernstige ademhalingsaandoeningen?
Ben ik correct?
Een jaar lang maakten ze politiek met het verhaal “Iedereen die sterft is er een te veel!” … en nu wordt er met de vaccinatiedoden gezegd: “Sommige mensen sterven, leven betekent risico …”?
Ben ik correct? We vaccineren miljoenen mensen zodat we straks allemaal weer “vrij” kunnen zijn, maar de gevaccineerden moeten toch in quarantaine worden geplaatst omdat niet is bewezen dat ze niet besmet zijn met de ziekte?
Ben ik correct?
Jongeren mogen of moeten soms een zelftest doen in de klas op bijna alle scholen in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland; Degenen die positief testen en degenen die weigeren te testen, worden geïsoleerd of verwijderd van het schoolgebouw. De studenten die negatief testten, mogen het masker echter nog steeds niet afzetten?
Zou het kunnen dat het masker het uniform is geworden van een sekte die men niet wil of mag opstijgen, ook al kan het zijn oorspronkelijke beschermende functie niet meer vervullen?
Dus om samen te vatten:
De argumenten tegen de maatregelen zijn relatief eenvoudig te begrijpen en de ondersteunende feiten en bewijzen relatief eenvoudig te onderzoeken. De waarden en overtuigingen erachter, zoals vrijheid, zelfbeschikking, menselijke waardigheid en eerbiediging van de grondrechten, zijn goed doordacht, beproefd, gerespecteerd en eerbiedwaardig.
De verdedigers van de regeringskoers en het gebrek aan alternatieven voor de maatregelen, aan de andere kant, kronkelen al weken en maanden in steeds diepere retorische diepten – er moeten voortdurend nieuwe en zichzelf tegensprekende aanvullende aannames worden gedaan, nieuwe bedreigingen worden uitgevonden, nieuwe doelen gesteld en de meest onbeduidende details van de critici tot en met niet langer gestreamd om het verhaal levend te houden.
En denk je dat grote geesten als Rezo, Wolfgang Niedecken, Ralph Ruthe, Thomas D. of Richard David Precht deze steeds vager en verwarde argumentaties hebben begrepen en op basis van hun eigen kennis propagandisten zijn geworden van het pandemische regime?
Niets – ik herhaal: NIETS – van de horrorprognoses en onheilsprofetieën van het afgelopen jaar is uitgekomen.
Niet hier, niet in Zweden. Nergens.
En toch zetten ze hun destructieve politiek voort, die duizend keer is weerlegd, ad absurdum en mislukt vanwege de realiteit, met het gepraat over een derde golf, muterende mutanten en steeds nieuwe angstscenario’s.
En we gaan daar nog steeds mee door en knikken er nog steeds van in en hopen nog steeds dat het snel voorbij zal zijn.
We kunnen echt niet meer geholpen worden.
Niet allemaal deinzen, maar nog steeds te veel, hoewel ze beweren voor wetenschap en solidariteit te staan. Maar je kunt het niet hard genoeg zeggen: het is een sekte. Dit alles heeft allang alle contact met de grond van de werkelijkheid verloren en heeft een pseudo-werkelijkheid om zich heen opgebouwd die haar verzegelt tegen alle kritiek, feiten en vragen van het gezonde verstand.
Het is een sekte, en in de wereld zijn mensen die geven om vrijheid en grondrechten “corona-ontkenners”, terwijl ze in werkelijkheid zelf grondrechten ontkennen.
Het is een sekte, en een belangrijk onderdeel van de cultusideologie is de grote omkering van alles wat vroeger als vanzelfsprekend werd beschouwd:
Gezond zijn ziek. De zieken zijn symptoomloos. Basisrechten zijn privileges. Angst, hysterie en hypochondrie zijn gezond. Discriminatie is gerechtigheid. Vragen stellen is verraad. Burgerschap is over, gehoorzaamheid is progressief. Vaccinatie is vrijheid.
En vreemd genoeg, voor de sekteslachtoffers, lijken de negatieve vaccinatie-effecten te zijn wat de infectieziekte is voor gezond verstand. Ineens zijn de volgende principes weer van toepassing:
1) Het is belangrijk om goed te kijken naar de doodsoorzaak en om eerdere ziektes in overweging te nemen.
2) Degenen die oud zijn en overlijden, hebben misschien toch hun levensverwachting overschreden. Niemand leeft voor altijd.
3) Het leven is een risico, je moet bepaalde nadelige effecten accepteren.
4) Persoonlijke verantwoordelijkheid is belangrijk; Ik wil niet dat de staat me vertelt of ik AstraZeneca wel of niet moet gebruiken.
5) We moeten ons niet laten afschrikken en in paniek raken door emotionele beelden en tragische individuele verhalen in de media.
6) We kunnen de fundamentele rechten en vrijheden van miljoenen mensen niet beperken alleen omdat sommigen ziek worden en de mogelijkheid bestaat dat het gezondheidssysteem instort.
Op deze manier herwinnen ze pervers wat ze ooit kenden als gezond verstand. Maar aangezien in hun wereld gezond het nieuwe ziek is …
Het is ziekelijk gezond verstand, en aangezien ziekte voor hen symptoomloos is, kunnen ze het niet zien.
Maar ik heb nog een paar vragen voor de coronazi’s en lockdown-fetisjisten:
Voel je je echt slecht als je eraan denkt dat ze in het verleden over de overbelasting van het gezondheidssysteem niet hardop schreeuwden om maatregelen die de grondrechten inperken?
En op wiens kosten doen we eigenlijk de lockdowns als mensen niets meer te offeren hebben?
In het algemeen dient men de volgende drie vragen te stellen alvorens een discussie aan te gaan met degenen die in maatregelen geloven en degenen die grondrechten ontkennen:
Heeft de zorgsituatie van veel ouderen u de afgelopen jaren al verontwaardigd en ertoe geleid dat u actief heeft bijgedragen aan verbetering of deze luidruchtig heeft geëist van politici?
Heeft u voor, tijdens of na de laatste griepepidemie al opgeroepen tot drastische bezuinigingen op het sociale leven om een hernieuwde overbelasting van het gezondheidssysteem en 25.000 doden te voorkomen?
Heeft u uw kind aan een farmaceutisch bedrijf of “wetenschap” gegeven om de effectiviteit en veiligheid van vaccins voor kinderen te testen?
Als een of meer van deze vragen met nee worden beantwoord, zou de vervolgvraag zijn: Betekent de term “hypocrisie” iets voor u?
En we kunnen ons afvragen:
Welk gezegde horen we over vijf jaar het vaakst van degenen die momenteel met hun volgers de toekomst en de gezondheid van onze kinderen vernietigen en die bijdragen aan de traumatisering van een hele generatie?
1) We wisten niet beter!
2) Niemand heeft ons dat verteld!
3) Iedereen deed het op die manier, het kon niet verkeerd zijn.
4) Wat moet je als individu groots doen?
5) Wat had men anders moeten doen?
6) We bedoelden het alleen maar goed!
7) We werden gemanipuleerd door de politiek en de media!
8) Maar de wetenschap was het daarmee eens!
9) Ik was er niet echt, ik deed net alsof ik het was?
10) Ik gehoorzaamde alleen maar aan bevelen!
Of zal het een warme “Heil Corona!” worden?
Maar stel je eens voor hoe het moet zijn om een volgeling te zijn van een sekte waarvan de propagandisten de spirituele helderheid, het charisma en de retorische kracht van Karl Lauterbach hebben. Een persoon die maar één keer stevig moet worden omhelsd. Heel strak.
Soms heb ik bijna medelijden met de sekteslachtoffers. Zelfs geen fatsoenlijke sekte zoals voorheen, met charismatische leiders, innemende esthetiek en gepassioneerde retoriek, met vlaggen, symbolen en liedjes.
Aan de buitenkant is hun cultus even banaal en conservatief als aan de binnenkant, inconsistent, angstig en vijandig tegenover het leven.
Maar vandaag is mij één ding duidelijk geworden: ik wil niet deelnemen aan een sociaal leven dat gevormd wordt door degenen die deelname aan het sociale leven afhankelijk willen maken van iemands vaccinatiestatus.
https://gunnarkaiser.substack.com/p/sehe-ich-das-richtig